piątek, 29 sierpnia 2014

Proste ciasto ze śliwkami

Wszędzie śliwki, więc u mnie tez.
W kuchni leżało kilka bardzo dojrzałych i soczystych, które trzeba było szybko zużyć, więc zadziałałam, i wyszło smaczne, lekko jogurtowe ciasto.
Z dedykacją dla moich rodziców, którzy za każdym razem kiedy przyjeżdżam do domu powtarzają "Tylko przyjedzie i już robi bałagan w kuchni."
Ja upiekłam ciasto w dwóch keksówkach (20x12), ale będzie się też nadawała blaszka 20x24 lub 20x20.


Składniki:
200g masła
3 jajka
240g cukru
3 łyżki jogurtu naturalnego
300g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
ok. 350g świeżych śliwek

1. Masło rozpuszczamy i studzimy.
2. Jajka ucieramy z cukrem.
3. Dodajemy jogurt naturalny i wystudzone masło- miksujemy do połączenia składników.
4. Przesiewamy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia- miksujemy.
5. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni.
6. Przygotowane ciasto przelewamy do silikonowych foremek (mniej więcej 1/3 wysokości), lub wysmarowanej masłem blaszki.
7. Na wierzchu układamy wypestkowane śliwki.
8. Pieczemy ok 40-45 minut.
9. Studzimy i posypujemy cukrem pudrem. 

Jeśli podczas pieczenia śliwki wypuszczą trochę soku- niczym się nie przejmujcie, po wystudzeniu wszystko będzie ok. :-)



Smacznego! 
K.

3 komentarze:

  1. Mniam! Uwielbiam kolor pieczonych śliwek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo! :-) Zawsze się zachwycam jak pięknie wyglądają po pieczeniu :-)

      Usuń
  2. Cudowne ,małe słodziaki śliwkowe.

    OdpowiedzUsuń